Craig Schlewitz


Craig Schlewitz is 17 and has been fascinated by art his entire life. He doesn’t understand from where this interest comes, since he has grown up in a small town with a family that is not all that artistic, but nevertheless he filled all his free time as a child with painting, drawing and creating. With no doubt, this contributed to his taste and amazing abilities for photograph. His interview you guys can read below =D

Craig Schlewitz tem 17 anos e foi fascinado por arte a sua vida inteira. Ele não entende de onde vemesse interesse, já que cresceu em uma pequena cidade com uma família que não é tão artística assim,mas, no entanto, preencheu todo o seu tempo livre quando criança com pintura, desenho e criação.Sem dúvida, isso contribuiu para o seu gosto e habilidades surpreendentes para fotografia. Sua entrevista pode ser lida abaixo =D

 Where do you seek inspiration?
I base a lot of my work around the lighting and color of the image. Light is just as important as the physical subject of a picture, as is color. Combining these with the physical subject is what gives your photos emotion and makes viewers feel what you want them to feel. Therefore, I gather a lot of inspiration from light, colors, and emotions! I find these in movies, writing, photographs, and just everyday experiences. I take note of light and color I see everywhere I go. It's become sort of an instinct.

When you're going to do a photoshoot, do you have all the pictures you want to take in your mind or they just come naturally during the shooting?
Honestly, I very rarely plan photo shoots. I think it's fairly obvious to tell, just by looking at my photos, which ones have been planned and which ones were spur of the moment. While I do keep a sketchbook of ideas, I absolutely love going out and being inspired by the setting you’re shooting in and the light and colors and just letting that guide you. I feel like it can make photos more real and give them a personal meaning.

Who are your models?
My models are all friends. While I would love to work with agencies and experiment with more fashion oriented photography, I think using my friends adds to the personal meaning of my photos and turns them into a way of capturing memories. 

What camera and equipments do you use?
I use a Canon 40d camera and a 50mm f/1.4 lens (since recently upgrading from an f/1.8). Since I've started taking photography seriously I've always used Canon products and have been 100% happy with them.

Do you intend to follow the photograph career? If yes,do you intend to study it in some place?
I plan on attending the Minneapolis College of Art and Design starting this fall. As of now I'm planning to obtain a Bachelor of Fine Arts in Photography. I couldn't be more excited to be moving to a bigger city but I have to admit I am a bit nervous. A change of scenery and lifestyle will be nice for me I think, though.
How can you describe your passion for photograph?When did it begin?
I've spent my whole life obsessed with creating. Painting, drawing, graphic design, etc. It's just always been something I'm passionate about and care a lot about. During my early teens I started becoming seriously interested in photography, and it has stuck with me ever since.

Who are your favorite photographers?
As cliché as it sounds, Tim Walker has always been an inspiration as well as everyone on Flickr. Without Flickr I wouldn't have met a lot of people or been able to share my photos with others.

What's your favorite photo shoot?
I'd have to say either my most recent shoot that I shot at night in a cemetery, or the shoot I did last March with my friend Rachel in a field at sunset.

Tell me: a song, a book, a music and a quotation
Song - I've become rather obsessed with Regina Spektor's "Folding Chair" recently. I love the vibe it gives off and it makes me long for Spring to hurry up and get here.

Book - I'm reading Richard Siken's "Crush" and it's absolutely beautiful. He has an amazing way of using words.

Movie - I recently watched the movie "Never Let Me Go" and I thought it was wonderful. Beautiful imagery and a beautiful story!

Quotation - "We'll all float on anyway" - lyrics from Modest Mouse's "Float On." It's something I've been reminding myself a lot lately.

________________________________

Onde você busca inspiração?
Eu baseio muito do meu trabalho em torno da luz e cor da imagem. Luz é tão importante como sujeito físico da foto quanto é a cor. Combinando-os com a sujeito físico é o que dá à suas fotos emoção e faz os espectadores sentirem o que você quer que eles sintam. Por isso, eu reúno muita inspiração da luz, cores e emoções! Eu acho isso em filmes, escritos, fotografias e na experiência do dia-a-dia. Eu tomo nota da luz e da cor que eu vejo em todos os lugares que vou. Tornou-se um tipo de instinto.
 
Quando você sai para fotografar, você já tem todas as fotos que quer tirar em mente ou elas vêm naturalmente durante a sessão?
Honestamente, eu raramente planejo sessões de foto. Eu acho que é bastante óbvio para dizer, somente por olhar minhas fotos, quais foram planejadas e quais foram um impulso do momento. Embora eu mantenha um livro de esboços de idéias, eu absolutamente amo sair e ser inspirado pelo set em que você está fotografando e pela luz e cores, deixando que isso guie você. Eu sinto como se eu pudesse fazer fotos mais reais e dá-las um significado pessoal.

Quem são seus modelos?
Meus modelos são todos meus amigos. Enquanto eu adoraria trabalhar com agências e experimentar com uma fotografia orientada de moda, eu acho que usar meus amigos adiciona ao significado pessoal das minhas fotos e as transforma em um meio de capturar memórias.

Qual câmera e equipamentos você usa?
Eu uso uma Canon 40d e uma lente 50mm f/1,4 (recentemente me atualizando de uma f/1,8). Desde que comecei a tirar fotos seriamente, eu sempre usei produtos da Canon e tenho sido feliz com 100% deles.

Você pretende seguir a carreira fotográfica? Se sim, você pretende estudar em algum lugar?
Eu pretendo  estudar na Minneapolis College of Art and Design, começando este outono. Como agora estou planejando obter um Bachelor of Fine Arts in Photography, eu não poderia estar mais animado para mudar para uma cidade maior, mas eu devo admitir que estou um pouco nervoso. Uma mudança de cenário e estilo de vida será boa para mim, eu acho.

Como você pode descrever sua paixão por fotografia? Quando começou?
Eu passei a minha vida toda obcecado com criação. Pintura, desenho, design  gráfico etc. É uma coisa pela qual eu sempre fui apaixonado e me importei muito. Durante o começo da minha adolescência, eu comecei a me tornar seriamente interessado em fotografia e ficou preso a mim desde então.

Quem são seus fotógrafos favoritos?
Por mais clichê que possa parecer, Tim Walker sempre foi uma inspiração para mim, assim como para todos no Flickr.Sem o Flickr, eu não teria conhecido tantas pessoas ou estado disposto a compartilhar minhas fotos com outros.

Qual a sua sessão de fotos predileta?
Eu diria a minha mais recente sessão que eu fiz à noite em um cemitério, ou a que eu fiz em Março passado com minha amiga Rachel em um campo ao pôr-do-sol.
 
Diga-me: uma música, um livro, um filme e uma citação
Música: Tenho estado um pouco obcecado com “Folding Chair” da Regina Spektor recentemente.

Livro: Eu estou lendo “Crush” do Richard Siken e é absolutamente lindo. Ele tem um jeito maravilhoso de usar as palavras.

Filme: Eu recentemente assisti “Não me abandone jamais” e achei maravilhoso. Lindas imagens e linda história!

Citação: “Vamos todos flutuar de qualquer forma” – letra de “Float On” do Modest Mouse. É algo que eu tenho lembrado muito ultimamente.















Craig's links:
Website
Flickr
Tumblr

2 comentários:

  1. carajo como ela manda bem, ainda mais com uma 40d e uma 50mm uoou, amei!

    ReplyDelete
  2. omg i love his photos!!! thanks for sharing!!

    ReplyDelete

 

Blogroll

About