Ingrid Endel

Dancer at heart, Ingrid is a photographer who was born and raised in Australia. She has 12 years of dance trainning in ballet and jazz and has recently graduated from university. After a New Year's resolutions gone wrong, she found photography, which has been her main creative outlet ever since. In her own words she told that she wishes to merge the worlds of dance and photography in a way that has never been done before.  

Dançarinha de coração, Ingrid é uma fotógrafa que nasceu e foi criada na Austrália. Ela tem 12 anos de dança incluindo ballet e jazz e recentemente graduou-se na universidade. Após suas resoluções de ano novo terem dado errado, ela descobriu a fotografia, que tem sido seu principal mercado criativo desde então. Em suas próprias palavras , disse-me que pretende fundir os mundos da dança e da fotografia de uma forma que nunca foi feito antes. 

The classic one: What inspires you?  
Everything. If I had to narrow it down, it would be dance and the human body. I love how dance as an art form is full of stories and possibilities, much like photography.   
When did your affair with photography first start?
I became interested in photography back in 2009. I’m not even sure on the details, but I somehow ended up on Flickr, and afterwards found Rosie Hardy’s photos, as well as a few other self-portrait photographers. I was instantly fascinated, and decided to give it a go. Fast forward to the present, and I’m still completely enamoured with photography.
What do you like the most in your life as a photographer?
I like how photography has opened my eyes and enabled me to appreciate aspects of the world that I previously took for granted, whether it is a sunset, the formation of clouds in the sky or someone’s idiosyncrasies.
What camera and equipments do you use?
I currently use a Canon EOS 450D with the 50mm f/1.8 II lens, a tripod, remote and Adobe Photoshop CS3.

Did you go to school or did you learn techniques all by yourself?
I am self-taught, thanks to the abundance of tutorials and information on the web.
What pleases you as a photographer?
I like when a photograph ends up looking exactly as I envisioned.
Do you have any plans for the future?
I have a few minor plans, such as building a website and officially selling prints, but my main plan for the future is to grow as a photographer.

 Any tips for who's starting to photograph now?
-  Do not be afraid to experiment with different techniques and photographic styles.
- Do not give up! If a photo does not work out the first time, learn from your mistakes and try again another day.
-  HAVE FUN! 

Do you have a photo that you've planned to do but haven't got the time or the right conditions to do yet?
I have quite a few ideas that require a lake, beach or river. It’s difficult to find a nice, clean body of water close to where I live. There are also some photos that would involve rather extravagant props...
Tell me: music, a book, a movie and a quotation. 
Song: Brotsjór by Óçafur Arnalds
Book: The Harry Potter series.
Movie: The Shawshank Redemption
Quote: “I have no special talent. I am only passionately curious.” – Albert Einstein 

___________
A pergunta clássica: O que te inspira?
Tudo. Se eu tivesse que reduzir, seria a dança e o corpo humano. Eu amo como a dança, comparada a uma forma de arte é cheia de histórias e possibilidades, bem como a fotografia.
Quando o seu caso com a fotografia começou?
Interessei-me por fotografia em 2009. Não estou muito certa dos detalhes, mas de algum jeito, acabei no Flickr e depois encontrei as fotos de Rosie Hardy, assim como outros fotógrafos que fazem retratos de si mesmos. Eu estava instantaneamente fascinada e decidi tentar. Rapidamente para o presente, ainda estou completamente apaixonada por fotografia.
O que você mais gosta na sua vida como fotógrafa?
Eu gosto como a fotografia abriu meus olhos e possibilitou-me apreciar os aspectos do mundo que eu tinha tomado por certos, quer seja um por do sol, a formação das nuvens no céu ou as idiossincrasias de alguém.
Quais equipamentos e camera você usa?

Eu atualmente uso uma Canon EOS 450D com lentes 50mm f/1.8 II, um tripé, controle remoto e Adobe Photoshop CS3. 

Você foi a alguma escola ou aprendeu técnicas sozinha?
Eu dou autodidata, graças a abundância de tutoriais e informações na web.
O que te agrada como fotógrafa?
Eu gosto quando uma fotografia fica do modo como eu  havia imaginado. 
Você tem planos para o futuro?
Eu tenho alguns planos pequenos, como construir um website e vender prints oficialmente, mas o meu plano principal para o futuro é crescer como fotógrafa.
Dicas para quem está começando a fotografar agora?
- Não tenha medo de experimentar técnicas e estilos de fotografia diferentes.
- Não desista! Se uma foto não saiu bem de primeira, aprenda com seus erros e tente outro dia.
- DIVIRTA-SE!
Você tem alguma foto que planejou tirar mas não teve tempo ou as condições adequadas?
Eu tenho algumas idéias que demandam um lago, uma praia ou um rio. É difícil achar esse tanto de água  perto de onde vivo, que esteja boa e limpa. Também há algumas fotos que envolveriam adereços extravagantes....
Diga-me : uma música, um livro, um filme e uma citação

Música:  Brotsjór de Ólafur Arnalds

Livro: a série Harry Potter

Filme: Um sonho de liberdade

Citação: “ Eu não tenho nenhum talento especial. Sou apenas apaixonadamente curioso.” – Albert Einstein



Brotsjór - Ólafur Arnalds







































































Ingrid's links: 
Flickr

0 comentários:

Post a Comment

 

Blogroll

About